Sunday, August 9, 2009

Aku dan Paru-paru..


semlam lepas hbais tuisyen aku pergi klinik..klinik tu dekat je ngn my school..cz aku dh 2 mggu rasa semput2..kjap ok kejap x...tmbah kalo time aku puasa..lagi la..aku akan sedawa..je kejap..cz angin dh penuh bhgian dada..dada jd keras...hurm..aku risau..yela ramadhan dh nk dekat aku nak puase dgn baik..dh la taun lepas nye ramadhan aku kn denggi...lama aku tggal puase....so aku pg klinik tu..hmm alhamdulillah Dr tu baik sgt..dia check aku onya penafasan..then tetiba dia masuk dlm bilik ubat (farmasi) dia bg aku secawan air panas..kr suam la jgk..then dia suapkan ubat..hehhehe..pastu dia urut blkang aku...dia ckp aku x dpt terima oksigen yg ckup...then ni br pergkat awal radang paru2..kr macm br nak jadi..dia check kuku aku..nam cam biru2...hmmm..patutla..then dia nasihatkan aku minum air panas...bnyak..ni br nak kena..lgpun sekarg ni cuaca kotor..tmbh kawan subang tmpt aku..hm...x tau la..btul2" bad pollution" jgn sampai kahak dh bertukar kuning,kerap btuk dan demam..tu dh nak peringkat teruk gak...
what ever..pn aku doakan agar aku cpt elok..x lart skit2..ni..so..untk shabt2 yg lain..dan especially to MR T...minum air masak2 bnyak2..jgn minum ais...

2 comments:

eL said...

Dear sister, will pray for your speedy recovery. Minum air suam banyak, cukupkan tidur & baca Quran selalu. Update us from time to time ok :-) Be good.

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

tq kak..doakan kt semakin pulih ya..susah hati la..sakit je..akak doakan kt cpat sht k