Thursday, October 13, 2011

anatara duit dan kasih sayang



Duit setiap orang memerlukan duit dalam kehidupan nikan? tanpa duit kita tidak mampu melakukan sesuatu hatta mau masuk ke tandas awam juga memerluka duit..hmm lihat betapa besarnya kuasa duitkan. walau bagaimanapun duit sebenarnya tidak menjamin sebuah kebahagian seseorang mungkin dek kerana terlalu mengejar duit ade insan lain yang tersisih kasih sayangnya. Tidak dinafikan zaman sekarang duit memainkan peranan yang penting tetapi tidaklah sehingga menggugat sebuah kasih sayang..cukuplah sekadar duit itu ada sebagai untuk memenuhkan keperluan sebagai seorang manusia....dan ia tidak mengaabaikan pihak yang lain...

bagi aku kedua-duanya penting duit juga penting dan kasih syg juga penting TETAPI mengikut fahaman aku jika aku bahagia...dengan kasih sayang..maka ianya satu tapak untuk menjana keewangan.yelakan bila hati senang,bahagia..semua bnda dapat dilakukan dengan baik...huhu..sebut bab kasih sayang tiba-tiba aku teringat kata-kata mak.Dia cakap semua orang nak berebut mak. Sorang nak mak datang ke kedah, sorang keperak, sorang ke kuala lumpur...kalau boleh belah badan ni belah la...biar semuar orang dpat sama adil..tak sangka plak senario yang sama sekarang aku juga telah laluinya...dalam 2 hari cuti yang di peruntukkan untuk melepaskan lelah tetapi perlu diisi dengan keperluan2 untuk hati - hati orang yang tersayang..seorang nak ke sini, yang sorang lagi minta bawa ke sini, dan sorang lagi minta bawa kesana...aduhh..mau saje aku ulang kata2 mak..jika bisa di belah badan ini mau saja aku bahagi2kan..biar semuanya tidak terasa..biar smuanya bisa dapt yang adil...walau bagaimanapun iAllah aku tetap memenuhi permintaan kalian..itulah hebatnya kuasa kasih sayng ...tetapi dalam masa yg sama perlukan duit untuk megerakkan sesuatu...aku harap segala pengorbanan yang aku lakukan dibalas dengan kasih syang jua..amin.....

2 comments:

Nur said...

Dua-dua sama penting. Cuma perlu la sederhana.
Anggap saje ia satu kerelaan, bukan pengorbanan. :)

no limit adventre said...

kunjunagn sob :)