Tuesday, July 21, 2009

memories..

hurm..aku kembali bekerja semula seperi biasa..tp mggu ni agak memboringkan aku ka sekolah...knp ? aku pn x pasti...yg pastinya aku rindu sgt2 pada seseorg..hmmm sape lagikan..MR "T "la..yela waktu hari jumaat hariu ktorg bekerjasama..buka booth kat msjid bndar baru sg buloh..hurm bes sg..yela kan..sku memg suka meniaga pun..dh lma ktorg plan nak bkak booth ni..alhamdulillah..akhirnya tercapai jugak..walaupun x la untung..dan nak kata blik modal pn susah..kira ckup2 mkn2la..tp alhamdulillah..ini satu pengalaman buat kami..yg pastinya..kami adalah tauke yg termuda buka booth ka situ..huhuhu....bangga skit...kt org jual buku agama..dr telaga biru..itu sumer under MR "T"..aku plak ambik novel2 dari jemari seni publishing..tmpt practical dl..smping tu aku jual cupcake..alhamdulillah mndapat smbutan yg mnggalakkn..selalu aku jg booth org je kan..kali ni aku plak jg booh sendiri..bnyak gak bezanya tu..tp alhamdulillah..bekerjasama ngn MR T x sukar pn..dia bnyak mnolong..kalo aku ad wat silap pn dia x marah..tegurje..then btulkan yg salah..tq ye (^-^) cz waktu 1st day aku niaga..aku tersilap kira..terbagi diskaun lebih..huhuh..best sape yg beli waktu mula2 tu.. .moga2..kalo ad rezeki lagi ktorg nak buka booth lagi..kengkawan blog inform la ye kalo ad tapak booth yg nak disewa..jgn la mahal2..x mampu...murah2 je..rugi la kalo ktorg x teruskan bisness ni..lagipun..brg2 dh ad kan..mcm lampu..meja..complete setla kiranya..tp bl dh kembali ke tugas asal...jiwa ni agak boring..entahla aku pn x tau..masing2 sibuk dengn keje sendiri...pas 3 hari bekerja sekali..masuk hari Isnin masing2 wat hal sendiri..hurm..terasa rindu..rindu sgt2...Blh x nak ulang blik..bl aku nk tulis buku rekod mengajr nampak tarikh sebelum2 ni..tetiba rasa sedih..cz tarih yg istemewa tu dh lepas..terasa sekejap sagt..aku ni memg sentimental skit..kalo aku rindu org mmg camni...aku ingt lagi waktu form1 aku masuk asrama..waku tu pas raya ..sebelum raya tu aku, tok,ngn m.cik2 yg lain sibuk la buat kuih raya..ok x pela..bl dh raya dh masuk asrama ok pun kirim la kuih kat aku untuk bwak blik kuih tu ke asrama..aku bawak blik..aku kasi jgk kat kawan2 satu dorm..tp aku x mkn..sebb ape?sebab aku x lepas nak makn kuih tu..setiap kali aku nak mkn mesti aku tringat sgt kat to,kat sumer kluarga2..aku teringt waktu sibuk2 wat kuih tu..aku x lepas nak mkn..so aku simpan..smapai la blik cuti..aku bwak blik, blik kuih tu kat umah tok..diorg sumer ketawa tgok perangai aku...tp itula aku..smpi skrg peragai tu x brubah...aku takut kalo aku rindu org..takut sgt..tp ye la perasan kan..mn blh paksa..kt akn rindu pada org yg pling kt syg...so.MR T..anda adalah antara org yg paling aku syg...smpai bila2..pn

keje aku ni pn sering menguji kesabaran aku dan tahap kestressan aku..kdg2 rs x mampu...mgkin org nampak keje cikgu mudah..tp sebenarnya jauh sama sekali tidak..bnyak menguji kesabaran..bnyak bermain ngn perasaan...tp kadg..rs seronok..aku x pasti..cm aku perlukan sokongan..aku perlukan nasihat,aku perlukan motivasi....supaya ia terus tumbuh dlm jiwa aku..


1 comment:

Hunny said...

salam sis

rindu sket2 dah la. nanti kerja pun tak siap tau..