Wednesday, May 5, 2010

Alhayatu ta'abun & Kuala Selangor....

Betul ke "Alhayatu ta'abun"? satu pepatah arab yang bermaksud "Hidup ini meletihkan"..Adakah kehidupan ini sesuatu yang meletihkan??.hmm memg hidup ini meletihkan..kalau tak letih tak dinamakan hidup...Walau apa pun kita klasifikasikan kehidupan yang penting kita patut menghargai sebuah kehidupan..

Kita akan rasa hidup ini letih kalo kita ada masalah kan...masalah yang membuatkan diri seperti orang hilang arah...masalah yang membuatkan jiwa tak tenteram... TAPI...kita akan rasa inilah duniaku syurgaku...bila kt sedang melalui hari-hari yang menggembirakan...betul tak...Yang penting kita kena tau apa tugas kt di dunia ni...tak lain dan tak bukan ..Ialah Kita adalah seorang Khalifah...

Untuk menjadi seorang Khalifah bukn senang...bnyak bnda yang kita perlu hadapi...macam2 ragam manusia yang perlu kt hadapi...hmmm, macm yang aku sedang melalui hari ini dan hari2 lepas...KRISIS kehidupan...Arghh..Tension skali.hanya Allah saje yg tau perasaan aku...bila semua orng x nak bercakap dengan kt..aduh...sakit jiwa ni..nk cakp wat derk je x blh....mesti kena pikir cz hari2 mengadap muka yg sama...entahla malas nk pikir....yang penting ianya membuatkan aku mempelajari sesuatu....Tp Alhamdulillah....masih ade jgk org2 yg take care about me and my problem...sekurang2nye aku takla rasa sorg2...walau terpaksa facing this problem..sorg2...apa bnda la aku ckp ni...huhuhu...Thanks a lot untuk kalian yang sentiasa support aku...terharu...sob.sob..T_T

Dh la malas nak pikir lagi bak kata omputih "Let bygone be bygone" bnda yg lepas..biarla lepas...apa org nk describe about myself up to them..yang penting aku tetap aku...aku x pernah berubah...tp berubah untuk menambah baikkan diri itu perlu...aku terima seadanya...dan aku sangat2 menghargai peluah kehidupan yang ALlah berikan untuk aku....terlalu indah..

citer lain la plak...

2 mggu lepas aku pegi ke Kuala Selangor...fuuh best gak tmpat tu..sempatla aku berkunjung ke bukit Malawati yang punya banyak sejarahnyer tersendiri...dan sempat jugak la ku beramah mesra ngn monyet2 kat situ..huhuh...

Muka penat je..huhuh baru smapai kt stesyen bas..



Tgh main ngn anak Arnab..huhuh comel...



Di bukit Malawati



tgh bg monyet makn huhuhu

4 comments:

eL said...

Memang letih dik kalau tak rehat (dibaca: beramal ibadat).

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

huhuh..itulah kehidupan kan kak..

Hunny said...

salam dik,

Apasal tak bagitau turun Kuala Selangor? Rumah akak kat sana.. kalau tak, boleh singgah umah..malam pi tengok kelip2..:)

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

ye ke mana kt tau kak..iALLAH nnt kalo kt turun k.slngor kt bgtau akk
umah kawan kt kawasan klip tula kak..tp kt x pg pon