Monday, May 24, 2010

My Life...my journey

Mata terasa mmengantuk..mungkin sejak dua menjak ini aku banyak memikirkan masalah yang datang menduga kesabaran dan keimanan aku sebagai seorang manusia yang bergelar hamba ALLAH...Mata yang mnegantuk ini mngkin berpunca daripada fikiran yang acapkali memikirkan masalah yang datang...sehingga membuatkan aku menyalah kan diri aku sendiri...walaupun pada hakikatnya...masalah ini berpunca daripada orang lain...tapi yela..walaupun bepunca daripada orang lain ia tetap melibat kan aku...

Bukan senang bila kita bekerja dalam satu tempat berhadapan dengan pelbagai ragam manusia...yang kadang kala sering menyalah ertikan perbuatan yang kita lakukan..ye aku tau kt semua manusia biasa punya perasaan..punya akal fikiran yang waras ditambah pula bila usia juga makin menginjak dewasa..tentu cara pemikiran juga..begitu..tp aku silap...di tempat aku bekerja bukan seperti yang disangkakan...

Ye..aku juga tidak terlepas daripada membuat kekilafan...kerna aku juga manusia biasa...tp itu tidak beerti aku sombong...aku riak dengan apa yang aku ade sekarang...lagsung tidak sekelumit pun di hati aku untuk merasa bangga apabila menjadi orang kepercayaan ditugaskan menguruskan sesuatu tugasan...tp itu yang disalah ertikan...hmm itulah kehidupan

Entahla..terlalu banyak masalh yang timbul ditempat kerja aku tu...miss understanding...perasaan cemburu...macam2..mangsanya adalah AKU..padahal aku x kacau life orang...aku buat keje aku..salah ke aku cuma nak gembirakan hati aku..aku bkan buat ape pun..biarla..apapun aku jadikan masalah ini..sebagai satu pengajaran..yang tak akn aku lupa.yang membuatkan hidup aku lebih matang dalam menilai seornag manusia yang bergelar kawan..dan aku harus berhati2 dengan siapa aku berkawan..supaya ia tidak mengundang perkara2 yang tidak sepatutnya..dan buat seseorang yang aku sayang...awak sampai bila harus saya menanti dan menanti..kadang2 seronok tgok kawan2 yang dah kawen..seronok same2 menguruskan majlis kawen kawan2..tp bila melihat pada diri sendiri..bila Jodoh kita akan sampai?Kadang2 aku terfikir aku ni terlalu banyak berdosake..sampai ALLAH uji aku dengn ujian2 sebegini..YA ALLAH...berikan aku rasa sedikit kebahagiaan drpd rahmat mu TUHAN...Izinkan diri aku disayangi oleh hambamu itu TUHAN..Izinkan diri aku menjadi suri di hatinya wahai TUHANKU...amien...

1 comment:

faddy said...

Akak, akak boleh hadapi semua masalah tu. The best thing to do is Sabar kak. Sabar dan terus sabar. Defense yourself jika situasi mengiyakan. Allah bersama2 akak!

btw, akak dh keje ke?

Akak tgh tunggu someone? Just believe yang Si dia sedang mmpersiapkan diri utk menjadi suami yg terbaik utk akak. Hheehe

Wallahu'alam.