Wednesday, April 6, 2011

Resepi salat Nugget bersama sosej

heheh sebenarnya saje je nk tulis resepi orang bujang ni..tapi walaupun resepi orang bujang ianya sangat berkhasiat dan bagi kanak2 yang x makan sayur. Ini adalah salah satu menu yang membuat mereka boleh makan sayur..yelakan drpd kt bagi anak kt makan "Jajan" lebih baik bagi makan salad..baik untuk pertumbuhan fizikal dan mental..cewah..aku bercakap mengalahkan pakar pemakan..yela iAllah mana tau boleh jd pakaar pemakanan kanak2 satu hari nanti..hehe..tidak pada anak orang..pada anak sendiri..iAllah...lagi satu menu ni merupakan menu sihat juga untuk orang2 yg sedang berdiet..heheeh..okla kt tgok bahannya..

1)Salad bulat cz rasa dia manis skit berbanding salat yang pokok tu...(terpulang nak berapa bnyak)

2)cherry tomato (ni budak2 suka..cz dia kecik dan rasa crunchy..macam makan anggur)

3)pastu kobis yg purple tu (suka hati kuantitinya)

4)Nugget ayam (terpulang nak tempura ke apeke,suka hati jgakla..tp make sure kurang dari sayur)

5)3 stick sosej

6)sos thousand island (Lady's Choice)

7)Sos Cili

Caranya:

1)Potong kasar2 semua sayur,tomato belah dua..

2)Masukkan dalam mangkuk besar.

3)Goreng nugget ayam, dan toskan. Potong kecik2 tapi jgn kecik sangat..mcm cucur udang tu

4)rebus sosej dan toskan.same jgakk potong kecik..

5)Kedua2 bahan ni masukkan kedalam mangkuk yang bersama ngan sayur tadi..kemudian masukkan sos thousand island dan sos cili...

6)gaulkan...dan sedia untuk dimakan...

taraa..

1 comment:

Yati said...

Nampak sedap. Makan salad ni, tak yah makan nasi pun takpa. Jaga badan. :D