Thursday, May 30, 2013

Roti canai gebu bertukar jadi roti canai crispy

Assalamualaikum semua....

Rasanya lama jugak x upload apa-apa post dalam blog ni...macam biasala..sangat sibuk...yang penting niat untuk berblog masih ada...kalini aku nak citer pasal roti canai...hmmm sebenarnya baru je blajar buat roti canai ni saje je kan..asyik makan roti canai mamak je..apa salahnya  berubah rasa plak..roti canai home made...lagi bersih dan terjamin kualitinya...ceeewah..btul tak ...so hasil mengoogle..aku pun decide la pagini nak buat roti canai...semangat berkobar-kobar...
alhamdulillah proses pertama menguli dan merehatkan berjalan ngn lancar..

TAPI...

keadaan telah berubah apabila en Hubby dengan rasa sukarelanya menawarkan diri nak jadi ane tebar roti canai...huhu aku  pun merestuinyela...lepas ktung tang...ktung...plapek..plapuk....hasilnya..hahahah roti canai gebu bertukar roti canai crispy....krup2..krup2...makan...jadilah....tak pela aku cakap kat en hubby practise make perfect..cuba lagi.....


Fasa 1 : siap untuk direhatkan...

En Hubby sedang bertungkus lumus...dan hasilnya....

2 comments:

ashra said...

Nyummy....

Hehe.saya tak pernah lagi wat roti canai sendiri...opss.malunye..harus ngetest ni.hehe

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

to ashra: haus....cubalah....try n error