Saturday, September 21, 2013

Cuci mata..with my family

Lama sudah tak update apa2 entry dalm my blog ni...kalau rumah agaknya dah bersawang-sawang dah..biasala..aku ni macamnila..bukannya tak nak update entry kadang rasa penat sangat..jadi niat nak update tu terkuburla...huhuhu....

By the way untuk entry kalini aku nak share ...yang semalam aku dan en hubby bawak Qalesya pegi ke "Pameran Dinosaur" yang bertempat di Muzium Alam Syah, Shah Alam...mula2 pergi nak masuk tu macam excitedla...TAPI....bila masuk..hurmmm indah khabar dari rupa...ini just my pendapat jela..sikit sangat Dinosaur nya..dan kawasan exhibition pun sangat2 terhad...aku rasa dalam 10 minit atau 15 minit pusing dah siap...tapi ok la Qalesya still enjoy bila jumpa dinosaur yang pelbagai rupa dan bentuk tu...huhuhu...but as a mother and visitor aku harap pihak muzium dapat upgrade lagila..setiap kali mengadakan exhibition ni...contohnya..ada games, tambahkan lagi dinosaour..apejela yang menarik minat pengunjung kanak-kanak terutamanya..coz berdasarkan pemerhatian aku...parent yang ke sana tu semua bawak anak2 kecil...

bayaran untuk masuk ke exhibition ni ialah RM10.00....jadi sesiapa yang nak cuba bawa anak-anak..datangla..ada juga terdapat info-info tentang dinosaur ini..pada setiap replika..


Qalesya n papa...

Lepas penat2 kitorang pusing satu muzium...my hubby ajak cari tempat makan kebetulan aku ada goreng mee, so bawak bekal la..jimat kos..huhuhu..so kitorang decide ke Taman Tasik Shah Alam...disebabkan sampi lebih kurung pukul 4.30 petang tak susah sangat nak mencari parking...kami pun cari lokasi yang strategik..untuk mamam....Qalesya pun aku dah bekalkan nestum...so tak de masalah...we are enjoy it....pas makan jalan2 pusing taman...alhamdulillah kat Taman Tasik ni di sediakan surau dan tandas yang bersih walaupun kecil..kira okla kan..semua ada...nak solat senang..nak ke kamar kecil pun senang..selesa...kalau bawak anak-anak kecil dan family...beriadah kat sini..actually this is my first time aku datang ke taman tasik ni...Kebetulan pula..tengah dok bersantai terjumpa pula kawan kira collegemate la kat KUIS dulu...huhuhu sebenarnya lama sudah tak berjumpa...borak punya borak..pukul 6.30 baru kitorg balik....sampai Qalesya tertido-tido...tunggu mama ngn papa borak..alamaklumla..my hubby dengan I memang collegemate pun jumpa plak kawan...pa lagi...

Qalesya n me..baru pas makan..

suke sangat Qalesya..

2 comments:

nohas said...

Assalamualaikum,

Dah bertiga..comelnya Qalesya..

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

wsalam...lama dengar berita..nohas..:) tq sudi kunjung..aah dah bertiga dh sekarang..alhamdulillah