Friday, December 12, 2008

Du!t "vs" L!fe

kalo sebut pasal..duwit atau dlm bhs omputihnye "MONEY" hmm memg x pernah abish..tp duit aku..yg semakin susut...hahahaha.x pela dugaan kan..aku mals nk pening pikirkan masalh ni even aku memg ad masalh...tp aku rs setiap org mesti mngalami masalh nikan...??cuma we should think how to get money...apa yg kt kn usaha.tp dgn cara yg HALAL....itu amat2 pntg..cz dengan duitla..kt bli anything we want..especially..our FOOD...cz dia akan jd darah daging kt right?

How to manage our money?sape ad pndpt...skrgni balance duit gaji aku tggal RM18o.00 je...huhu...camne nak blik KL esok...nk makn aper..ape yg aku wat ngn duit gaji aku?...

  • byr duit broadbnd RM113.60
  • Bawak..adik&hakim pg jaln2 kt Mid Valley..(sian diorg dtg KL kalo aku x bwk g jln2)
  • blnja diorg mkn ngn tgk wayang citer (Antoo Fighter)
  • aku bli "honey" kt mak...
  • aku pg klinik ambik obat...cz waktu tu aku pening smacamje..berpusing2 1 umah..
  • blik kg..tmbg bas..
  • bg duit kt a.ngah repair soket motor..

bnyak lgi sebenarnyer...walaumcm mn skalipn x pela..aku akn usakan...kalo sesape yg ad idea untuk aku tmbhkan pndptn aku..come out with ur idea...nampak gaye nyer,aku kn puasela...hehehe

2 comments:

Anonymous said...

zaman sekarang kalau duk KL, gaji rm 1500 pun dah dikira miskin. coz perbelanjaan harian yang tinggi. orang yang duk bandar, kebiasaanya mempunyai pendapatan sampingan. mungkin disebelah paginya dia seorang kerani pejabat, tetapi disebelah malam dia boleh menjual burger atau pasar malam. atau di hujung minggu boleh adakan aktiviti yang mendatangkan pendapatan seperti fotografi kawin atau adakan kelas mengaji. it's just an idea. good luck for ur life!

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

ok..tq