Sunday, March 7, 2010

hari yang melelahkan menghadapi sebuah kehidupan...

Aku tertarik dengan posting tatak..di entry nya : "hari ini aku lelah sekali menghadapi hidup..Tapi, adakah aku harus mengalah?atau harus melangkah?" ...ye sebenarnya bukan tatk sorang je rasa mcm tu tapi aku...aku juga ...hari ini begitu lelah...lelah mghadapi hidup dengan perangai orang2 sekeliling...Kenapa kesalahan sering kali di bebankan di bahu ini...hurmm knp? kadang2 aku terfikir knp blh jd mcmni..knp aku blh terlibat dgn semuani..hurmm mgkin 1 saja jawapanya...mgkin ia telah ditetapkan...walaupun pahit,tawar, manis....ini satu pengalaman...pengalaamn dan juga rasa yang perlu aku hadapi..aku perlu kuat...ini namanya dunia...bahagia itu hanya datang seketika...tetapi sedih juga x kan berpanjangan...malam pasti berganti dengn siang....semuanya telah diaturkan.... Cuma ...kuat atau tidak kita untuk menghadapinya...kdg2..aku x sekuat yg seperti di sangkakan..aku lelah dengan pelbagai kerenah...sedangkan diri aku sendiri.. x de sape yang peduli...x de siapa yang faham....salahkh...aku buat sesuatu untuk membuatkan aku rasa sedikit bahagia....entahlah..x semua yang kita buat tu orang faham...dan bahagia yang sebenarnya bl kt sentiasa dekat dengan ALLAH..itu yg sebenarnya bahagia....
hmm utuk seorang teman..
maafkan aku jika kamu nampak ada sedikit perubahan..
terhadap aku..
bkn sengaja aku berbuat begitu tetapi ada sebab...
jgn ditanya apa dan kenapa..
kerana engkau x kan mengerti..
yang pastinya aku tidak mahu engkau meyalahkan sesiapa..
maafkan aku jika engkau tersinggung dengan perlakuan ini..
tidak mengapakan jika kamu bertindak empati terhdap aku..?

untuk kali ini...

yang pastinya aku tidak mahu mnjadi bulan yang membuat malam semakin dingin ?
atau menjadi Bintang yang membuat malam semakin kaku ?
itu bukan aku...

saat ini mahu sahaja ku seru pada angin..

O…Angin tolong bawa aku terbang,
Bawa aku melayang jauh mengembara,
Apa pun moga waktu yang mennetukan..

terima kasih meghadirkan diri sebagai seorang sahabat,
teman, kawan..di dalam hidup aku..

aku manusia biasa..

walaupun kadangkala bertindak luar biasa...

hmmm...yang pastinya kesalahan itu mugkin dilempar pada aku..argh..aku tidak mahu lagi menyesakkan kepala aku mem
ikir benda2 yang remeh ini...persetankan semuanya...yang pnting aku tetap aku....aku akan terus kuat memperjuangkan kehidupan aku...orang..x kan faham...sush untuk sesorng mnjadi empati...yang mampu hanya simpati....sihat atau sakit aku..ada siapa yang peduli?makan minum aku ade siapa yang tanya?penat lelahku ada siapa...prihatin?...hmmm yang tau hanya menunding jari pada kesalahan aku...yang pastinya aku x blh mengalah..dan aku perlu terus melangkah...


No comments: