Monday, March 29, 2010

boleh ke aku jadi "IBU"....??

erm...semalam aku punya life macam biasa balik mengajar kat sekolah..rehat sekejap...pg mengjar mengaji plak kt tmpt tuisyen...hmm penat memg penat...tp itu adalah salah satu rutin harian yang aku anggap memenuhi keperluan kehidupan aku sebagai seorang manusia..yang inginkan sesuatu yang luar biasa...hehehhe pada aku la..orang lain keje lg teruk kot...minggu ni..memg aku x rehat langsung..hari mggu ingtkan dapat la pg pesta buku...tp huhuhu sedey x blh pegi..ada perkara yg lebih pntg yang memerlukan khidmat aku..mana lagi kalo bukan tmpt tuisyen aku tu...aku terpaksa handle kem solat kt situ..seng citer kalo x de aku..x leh jalan ar program tu...hahahha riak la plak...biasala ustazah otai...heheheh....x kesahla...yang pnting alhamdulillah...aku dapat sampaikan apa yang aku ade...

huhuh..sebut pasal semalam..huhuh ade adengan yg x dapat aku lupakan...dan secara x lgsung aku terfikir...blh ke aku jadi ibu? ......., semalam pas aku ajar anak murid aku mengaji dan bacaan Jawi..aku pun bersiap nk blik..dh siap sign attndent semuala...kebetulan kat tampt aku mngajar tu ad dua orang budak...sorg yg lelaki tu umur 3 thn..yg permpuan lebih kurang 1 thn lebih kot..adik beradik la kiranye..then..waktu tu...diaorang punya guardian x de cz kluar sekejap..ad hal pnting...so yg jg bdk ni adalah anak2 yang tggl kat situ umurnya linkungan 13 dan 14 tahun..kira blh diharap jgkla sikit...budak2 tu yg aku ajar tuisyen kat situ jgk la yg tgok kn bdkni cz diorang mmg tggl kt situ...

then bl aku dah nk kuar pintu umah tu..aku dengarla budak menangis...so aku ingt biasa2 jela..yelakan bdk2...main..gaduh..nangis skit2...biasala....aku pun wat x tau la...aku pn kluar dah nk masuk kete...sekali ade anak murid aku yg sorang ni jerit kat pintu..."ustazah....tolong kjap...tgok kan tgn Is, tersepit pintu.." huahuaa..aku dah cuak dah..then aku masuk blik..Ya Allah hai...siannye tangan si kecil Is tu memg dh teruk berdarah, darah menitik2 waktu tu..habis tudug aku pn kn..memg teruk sgt..2 jari tu kulit dah memg terkopek dah,,then ngn kuku2 pun dah hampir nk tercabut...fuuh memg dasyat...

then aku dukung si kecil Is dan aku ajak sorang anak murid aku untuk pegangkan Is dalm kereta....yg adik kecil sorg lagi terpaksa aku tggalkan ngn anak murid aku yg lain...mudahan selamat...kebetulan plak..akuni memg sengal sikit..huhuhuh..duit plak x de kat tgn ad RM20 je..terpaksa la pg singgah Shell jap ambik duit Ahamdulillah dekat je..then terus aku bawak pg klinik...sampai kat Klinik aku register nama dia ..then terus masuk emergncy room la dl kiranya,...huhuhu..ni 1st time aku mgadap bnda2 mcm ni tetiba terasa macam "ibu" plak...
x pela jadi ibu semntara..ni pngalaman kan..kt blajar dr pengalamn...alhamdulillah Dr yg rawat Is pandai Psiko dia kalo tidak confirm meraung2 dia..Tapi aku tau Si kecil Is ni juga punya kuat semnagat...sebab kalo tgok pada 2 jari yg kena tu memg teruk...

Mula2 tu sebelum buat ape2 Dr bg dia makan ubat tahan skit...then pujuk2 dia bgi gula2...pastu dia cam dah ok..aku pn pujuk2 dia ckp dia ultrman la...apela...power rangers la sumer klua..heheheh...Dr bersihkan luka dia...then Dr cakp dua kuku dia memg x dapt nk diselmatkan..cz kuku dia mmg "mati" cz dh terkopek kan...kalo biar pun dia akn mereput..atau kn cabut..fuuh..cabut kuku tu..gerun btul aku..tp waktu tu aku x blh wat decision...cz untuk cabut kuku tu pun mesti ade permission dr parent kan..so alhamdulillah x lama pastu ayh dia pun datg...then ambik keputusan..kuku dia dicabut la..hmmm waktu nk cabut kuku tu..wah...
sian sgt kt dia...memg sakit sgt2...x dpt aku nk byangkan...

tp alhamdulillah selesai jgk...bkn ape kalo x cabut kuku tu lagi susah.tgn dia x blh "genggam".ape pun kuku yang baru akan tumbuh balik dalm masa 2 hingga tiga bulan...mengikut kata Dr tula...huh....alhamdulillah selesai jgk akhirnya....dan Is dah blh senyum skit....

hmm semalam aku blik umah lewat la skit...hmm..kadang terfikir gak ganster2...and otai aku pun masih ade sifat2 keibuan tu huhuhuhu...perasan la plak erk...hehehh..x dela kadang2 bl umur dah mningkatni..teringin nk rasa mcm mn ada ank sendiri...hurm..iAllah masanya akan tiba...sabar ye...bukan kemaruk nak kawen or nak ade anak tap bg aku itu adalah fitrah kehidupan...dan itu adalah keinginan....yang lahir dalam hati aku... gangster tau otai itu mgkin luaran kot...tp dalaman sape yg tau...hehehhe

No comments: