Wednesday, March 3, 2010

Puisi dr Seorang Sahabat Untuk Sahabat

Penat btul harini..terasa lutut nk tercabut pun ade dengan erti kata lain lembik lutut...huhuhu mgkin aku x berehat2 kot..dh 3 hari asyik kehulu kehilir...biasala...itu namanya tanggungjawab...alhamdulillah skrgni mggu exam jadi x payah la nk mengajar anak2 ku itu..huhuhu..time ni la cikguye nk berehat..tp x berehat jugak..nk kena jaga exam..nk marking paper..bnyak le...ni dh nk sukan..bnyak urusan nye...aku plak di tugaskan untuk cr sponsor...huhuu...pnt tu pnt la jgk..pnt bercakap ngn org...hahahha...bercakp pon penat..ape yg x penat....??....nak tulis aper erk....kebuntuan idea..rasa macm bnyak je nk cerita tp bl dh mula menaip tetiba hilang...plk...ape pon hrni ad satu bnda yg aku x sgka2 terbelaku...hurmm..rahsia dalam rahsia...ape pon khas buat seorang sahabt...ini untuk kamu ya..kamu masih membuatkan aku tertanya2....masih membuatkan otak ini memrah mncari jawapan sebenar....ape pon terima kasih membuatkan aku berfikir...dalm situasi yang gak membosankan ini...

Kerna Kau sahabat

Aku tak percaya bisa sampai disini,

Bisa bersahabat dengan kamu,

Yang terkadang membuat aku ragu,

Adakah ini satu permainan untuk aku,

Argh aku x pasti...

Kerna kau juga aku bisa begini,

Kerna kau juga buat aku senang & bahagia,

Maaf kan aku..andai aku x sempurna sebagai seorang sahabt....,
Maafkan aku jika terlalu bnyak rahsia...yg dirahsiakan...,

Tapi.engkau kadang kala membuakan aku berfikir..dan terus brfikir..,

Tapi sahabat..

Jangan zahirkan sesuatu yang tak ku duga,

mungkin itu biasa bagi kamu..

tapi luar biasa bagi aku....,

Kerna aku yang melauinya...,

Engkau takkan memahaminya,

Tapi, agar kau tahu betapa berartinya dirimu,

Takkan kutukar dengan apapun,

Susah payah aku merangkai semua kata ini,

Kerna kau juga aku bisa begini,

Sahabat

Karena kau juga buat aku ketawa & bahagia tatkala sepi datang betamu di hati,

Ku Persembahkan Terima kasihku atas persahabatan ini,

Terima kasihku atas tali siraturrahmi ini,

Semoga ukhwah terus memekar di syurga firdausi...




P/s :Credit to bintang blog kerna menginspirasikan aku untukmenulis puisi ini

No comments: