Thursday, January 8, 2009

B@nJ!r

huhu bl sebut pasal hujan...aduh apa yg paling best kt akan buat?? jawabla..kalo aku la..aku suka:
  1. mandi hujan...best oo(selalu wt wktu kecik2 dl pas blik ngaji skola agama)
  2. kalo tido memg nyenyak...sgt2..+ plak ngnselimut tbal..
  3. berselera untk mkn...kalo ujan mesti lapo..biskut kering ngn air teh pun jd la..(una kamu suka mkn x?)
  4. berangan...yang best2..sambl tgk air hujan..
ape yg aku mls nk buat bl hari hujan?
  1. m*n**..(kaki aku akn sejuk&aku akn menggeletar...) pling aku takut sgt2
  2. pg skolah(wktu kecik2 dl, cz x mo bwk payung)
harini cuaca kt tmpt aku Subang Jaya...hujan lebat sgt...blik ngajar td ..aku rest jap...pastu aku solat then basuh baju & siapkan diri...aduh.aku x tahan btul kalo hari hujan ni bl kaki aku tersentuh air...pas padatu mesti sejuk semacm mcm nk mggeletar...dl aku x mcm ni..tp ade citer disebabkan kaki aku jd cmni bl tersentuh air bl hujan...wktu aku form5 dl aku pernah terperangkap dlm bnjir besar kt umah tok(nenek) kt kedah...

keadaan wktu tu memg sgt2 x dijangkakn air naik dengn cepat skali..korg baygkanla..umah tok aku hanya nmpak atap@bumbung jer..bl bot dtg selmtkan aku ngn tok..wktu tu konon2nye aku nk pg selamat kn diri nk kerumah p.long aku kt blakng umah tok..tp nasib x baik dalm aku meredah banjir tiba2 air bnjir yg ders datag...aku sempat berpaut pd pokok langsat...je wktu tu pkul 10 mlm...sejuk x?wktu tu paras air dh melepasi dada..dlm x?aku ni dh la rendah..wktu tu aku x blh nk kt aper2 50/50 je antara selamt atau x,blh amik SPM ke x?...tp alhmdulillah nyawa msih pnjg..pukul 1.30 pg mcm tula.. .syukur sgt..m.long aku dpt call org JPA diorg dtg selmtkan ngn org2 kampg...huhuhu tp pas pd tu aku dmam truk..then smpai skrg lutut aku memg x kuat..terutamanya wktu sejuk...

2 comments:

UnaChenta said...

alhamdulillah x ada apa2 serius berlaku kan?..

Kesian plak crita ayong ni..mesti mak abah ayong tambah sayang dgn ayong slpas kejadian tu kan?hehe..

Teh dgn biskut kering?.. mcm tau2 ja antara fav waktu senggang tu! haha..

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

to una..>heheh biasala kt kawan mesti tau