Wednesday, March 25, 2009

bersua kembali..



salam semua..huhuh..alhamdulillah bersua kembali kt semua ya...syukur..
bercuti di kampung kalini banyak benda yang aku dapat buat..best jugak la dapat spent time ngn family selama 1 mggu..aku blik perak sekejap je..aku bnyak habiskan masa cuti kt umah nenek di Baling, Kedah..huhu memg best yela bila ada sepupu balik..mak ngn adik 2 pn ikut aku blik sekali accept ayah&a.ngah..ayah keje..a.ngah sibuk ngn kolej nye..

waktu blik kedah baru2ni bnyak bnda dh aku settlekan salah satunya wat international passport..huhuh cz dh lama teringin nak wat tp x berkesempatan..cuti kali ni alhamdulillah..dpt jugak buat..pasni boleh la pg holiday erk.....pastu surat beranak aku yang dh hilang pun aku dah wat baru blik..ahh lega sgt..susah tau kalo x de surat beranak ni..hmm cz nk apply u pn nk surat beranak...



antara bnda yng best jgk..aku dapat tolong along aku berkebun dkt umah tok (nenek)...ktorg taman macam2 jenis bunga..bunga kertas, bunga raya, pastu poko misai kucing..hmm...best..aku memg suka wat keje mcmni..x memboringkan..


ini adalah pokok misai kucing..ermm kalo nak tau poko misai kucing ni memg bagus untuk penyakit kencing manis..keringkan daun nya kemudian bl dah kering rebus air nya..dan minum..tp kn istiqamahlah..iAllah..ni tok aku la yg bg petua..cz my Along (p.cik) memg ada pnyakit kncing manis (diabetis)

3 comments:

MrYusSmile said...

ye ke..leh buat ubat...leh try ni..tp sp dlm family ada kencing manis erk..

klu nak petua penyakit batu karang yus bg...makan lobak putih..insyaAllah..ok..dia memecahkan batu2 karang tu..tp smua nya yg d atas tu menentukan smua..peace!!

Ibnurashidi said...

Salam..

Selamat bercuti ya..semoga Allah berkati hidup..

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

to MRYus> yeke lobak putih..cz ayah kt memg sakit batu karang..tp ni dh okla..wa tq ya..mr yus.

to ibnu> sy dah mula bekerja ibnu..sekolah dh mula dong..hehhe