Tuesday, March 10, 2009

degil or ego?

first of all mintak maaf sgt2 kalo ada insan diluar sana, atu sahabt2 blog yg marah ng tajuk ni..huhu bkn nk mengundang kontroversi ya....tetapi ini hanya sekadar pandangan aku sahaja...mgkin terdapat lagi pandangan lain kan..bagi aku insan yng bergelar ADAM ni mempunyai sifat yang DEGIL dalam diri mereka..kadang2 mereka akan merasa sesuatu bnda ygn dilakukan tu adalah baik..tetapi knp x nak fikir perasaan orang lain yg dibelakang mereka yang sering risaukan atas kedegilan yang mereka lakukan..

sebenarnya sikap degil ni ada kebaikan dan keburukkan..tp yela kadg2 sebagai seorng perempuan pun kt x dapat lari dari prasaan degil kan..aku mengaku..aku sendiri mempunyai sifat degil..tapi kalo dipujuk diterangkkan situasi yg sebenar mngkin degil akan hilang...

kenapa aku mengatakan lelaki ni degil contoh paling dekat aku ambil contoh ayahku..bagi aku ayah seorang yg degil sebab :

  • kalo dia sakit dia sush untuk pg klinik..nk kn tggu bl dh truk br nk pg check up
  • suruh brhnti smoking pun x blh2 lg..
itulah antara kedegilan ayah..huhuhu..belum masuk kedegilan CINTAku..yg sorg tu...huhuhu..atau aku yg tidak memhami..mgkin aku ni mempunyai tahap keisauan yg kritikal kot..hahha..tp memg pun ni la sifat aku yg sukar sgt nk ubah "risau"...huuhu

continue..

2 comments:

Unknown said...

salam...
sbnrnya ia terdorong dari sifat manusia sndri...dan dlm diri sndr utk mengubahnya..laki pya EGO, so ada cara utk d pupuk, pmpuan pn sama jgk..masing2 ada cara n bgaimana nk mengubahnye..

kadang2 diri sndri pun nak memahami org lain pyh, sbb mind kita tak leh baca apa pasangan kita pikrkan melainkan ada perbincangan or persefahaman..so..cuba la cari zat nye ok..wasalam...

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

wah..syukran mR YUs..semoga bermanfaat..