Tuesday, April 7, 2009

Diet

Kenapa kita perlu diet?..biasanya diet sinonim dgn wanita..kaum lelaki pn ada..tp jarang dengar org lelaki nak diet..btulke statement aku?kalo salh btulkan ye.. sekarang aku tgh berdiet cz..aku ni dh di kategorikan sebagai gemuk..bl aku check BMI aku..mgkin ni gmbr terbaru jgkla..gemuk x?huhuhu

sifat aku jgk kot..kalo ku tension aku suka makna..haa..akhirnya..bdn aku yg jd mangsa..ini tdak adilkan..

maafkan aku..ye..waa..takutnya..ramai yg dh complent..asal berisi sgtni..so..sejak 2 mnjak ni aku pun telah menjalan kan operasi..mendietkan diri..sush jgk tau nak diet..bnyak dugaan..kn pantg makn..entahla..kdg aku terover dos jgk makn nye..huhuhu..yg pnting matlamat aku nak kurus berjaya..

tapi aku x nak la ambik jalan sgkat..biarla lambat asal sela
mat..sekarg ni aku dh x makan malm..cz sebnarnya mkn mlm ni pun x baik untuk kesihatan yelakan..pas makn..trus tido..makann tu x hadam sepenuhnya..dan aku jgk akn amalkan puasa..tp jgn la..puasa sbb nak kuruskan..nak kurus tu sampingn je..puasa biarla kerana Allah..puasa ni mmg bgus..cz..menahan nafsu kt..selain tu bdn pun sht jgk...

x sabr nak kurus huhuhu...





6 comments:

anumz sarah said...

Anum pun dah naik badan... senang hati agaknya... hehe... nak diet juga lah. Semoga kita semua sihat dan kurus. amin....

p/s: terima kasih juga krn mengingatkan teman...^^

Marzalina said...

hahaha..ayong..badan intan pon tengah naik ni..huhuhu..jom kita diet sesama...:)

MrYusSmile said...

laki pun kena diet gak..MrYUs pun dlm diet jgk..sbb kembang dh pipi ni..huhu...sabr je la...
amalkan idup yg sihat..hehe

shida said...

memang kalau tension..mesti nak makan je, so kena le bersenam selalu..

Nurhani Salwa Binti Jamaluddin said...

Salam sis,

dah lama cuba nak kurus, tapi tak menjadi.. macam2 den buat, wamakaru wamakarallah, wallahukhairul makirin.. kita merancang, Allah juga sebaik2 Perancang.. Redha jer lah.. Hahaha.. Gemuk pun chomel aper?

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

to all my friend> jomla..kt mnjaga ketrampilan diri..supaya badan ihat dan kuat..dan senang nk beribadah kpd Allah.