Friday, April 3, 2009

Hati dan perasaan..

Semlam hari yg kelang kabut jgk dlm my life..tp biasa je..alhamdulillah.blh ditangani dgn baik..pagi2 lagi dh bermasalah..aku kna tggal ngn bas sekolah>> huhuhu..sedihkan..p.cik bas tu x nak tggu aku lntas jalan padahal sebelumni kalo ramai2 blh plak..dia parking kt tepi shell..jap,,hmm itula perasaan mnusia kan x dpt nak di jangka..Mgkin salah satu sebabnya aku kurg beramah mesra ngn dia kot..kalo cikgu2 yg lain..ramah dgn dia..tp even aku x ramah dgn dia..aku still menunjukkan tanda hormat aku..kan..yg muda pada yg tua..x salahkan?.tp nak wat camner..x pela..Hati org..kt x blh jgka pasang surutnya..semalm tggal la aku terkedek2 seberang jalan..sambil tgok bas pergi..huhu cz kawan aku yg lain lepas waktu nk melintas..tp time aku nak melintas tu motor ngn kete dtg menderu..termasukla..bas sekali..hmm x pela..so aku terpaksala tggu public teransport... then alhamdulilah smpi sekolah dgn selamatnya..

bila sebut pasal hati&perasaan..memg ia tidak bisa dipisahkan..apa itu hati&perasaan ?aku x tau maksud yg dispesifikkan pada perkataan ini tp mengikut pemahaman aku hati&perasaan adalah satu bnda yang lahir dr dlam jiwa kt..akibat daripada pemikiran,peristiwa lepas,apa yg kita lihat..dan alami..dan bila menyebut hati dan perasaan kt tak terlepas dari rasa sedih, seronok,benci, suka,muram, ketawa, diam, merajuk,psiko..dan 1001 lagi rasa yg telah Allah kurniakan pada sekeping hati
...

bagi aku kadang2 perasaan aku sendiri aku suka untuk mentafirkan kemahuaanya..kadang2 aku tersa mahukan kedamaian..aku seorang yg peramah sebenarnya..walaupun pada mula nya memg sukar untuk didekati mgkin perwatakan aku kot..huhu..tetapi aku berjiwa sensitif..mudah gelabah.terutamanya pada org2 yg aku syg..kadang2 aku tau perbuatan aku merimaskan mereka..tp aku cuba untuk bertidak seperti biasa..jgk..than Hati ni..dan bnyakkan berdoa..selain berbicara dengan yg maha pencipta..aku suka berbicara..meluahkan perasaan dlm blog akuni..berkongsi..pendapt dgn tman2 maya..alhamdulilah..kdg2

ketenangan itu muncul..mlm td aku ingat lagi..aku sgt2 serabut..aku risau pada cintaku..hmm

kdg2 bndani salah dr aku jugak..mgkin aku
kurang memahami..huhu..atau ....itula aku ckp aku ni seorg yg

sensitif..aku jgk sorg yg sentimental..huhuhu..tp bl
perasaan kerisauan itu melanda hati..

maka..cara yang paling dekat adalah mendekatkan diri pd Allah..Alahamdulillah..ad kedamaian..ada

jwapan..disebalik kerisauan..terima kasih
TUHAN..

so..sebagai manusia yg punya hati dan perasaan gnakanla sebaik2nya..

"Memberi seseorang seluruh cinta kita bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda kembali! Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Nantikan sahaja ia untuk mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda. Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

2 comments:

MrYusSmile said...

Cintai pd yg ESA..
ada sbb musabab d ats setiap kejadian. so..muhasabahkan diri lbh baik.

peace!!

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

to Mr Yus.>gerun dgr comnt dr Mr Yus..heheh awal bukak blog..erk..whatever pn tq..