Friday, April 24, 2009

pengorbanan


esok bermula aku jadi bidan terjun untuk jg booth kat pesta buku..huhuhuh..best jgk...esok jam 9.00 pagi dh nak bertolak dr umah ke pwtc..esok aku x mengajar tuisyen..cuti jap..ekekek..penant jgk mngajarni..banyak menguji kesabaarn..td aku bc entry sahabatku adik sakinah..dia posting pasal seorang ibu..hmm sedih..memg banyak pengorbanan seorang ibu..aku kagum melihat ibunya..seorang wanita yg sangat gagah bisa melahirkan anak seramai 7 orang..dan membesarkan permata hatinya dengan sempurna..dan nampak gaya nya semuanya berjaya2 belaka..sejuk perut ibu yg mengandung..huhu..mcmtu jgk dgn mak aku..mak akuni low profileje..sempoi..

tp aku jg bangga dengan mak dan aku terign menjadi dan mempunyai hati seikhlas mak..cerita mak aku berlainan skit..tp apa kata kt share sama2 kan..tp ni aku sgkatkan je..mak kawin dengan ayah..atas dasar suka sama suka..huhu..tp perkahwinan tu x ditentang..cumah my nenek sebelah ayah x brapa suka kat mak..huuhuhu..tp mak tabah melalui saat2 dukanya itu..tambah2 lagi waktu mak mengandungkan aku..aku x payah la nak crita erk..cuma paham2 jela kalo mak mertua x suka kt kt..ditambah plak kt tggal dgn dia..huhuhu..mak bnyak berendam air mata..tu sebab aku ni sensitif kot..cz waktu mak mengandungkan aku dl bnyak dugaannya..tp alhamdulillah jodoh mak ngn ayah pnjg..mak dh lhirkan 3 org adik untuk aku..tq mak..blh wat kawan..then sekarang my nenek dh ok..dia dh baik ngn mak..sekarang ni mak yang jg dia..mak ckp..mak x pernah simpan pape..walaupun dia mak mertua dia tetap mak..berdosa derhaka pd dia..my nenek ni jenis suka bercerita yela org tua kan..kadg2 sampai 2 ,3 4,5, kali dia citer bnda yg sama dan dia tnya bnda yg sama..usia my nenek pn dh 70 tahun lebih..tp aku syg my nenek..dia yg ajar aku ngaji,knal tajwid sumer..nenek aku sgt alim..huhu aku je cucu dia yg otai skit..dan sekarang umah aku tu dh macam rumah warga tua dah..knpa cz mak aku pn jga nenek sedara aku..hhuhu..kdg2 kalo time blik umah tu time mlm la..yg terasa sgt bl time makn..mak akan panggil makn ikut time..pastu diorg akan makn ubat..huhuhu..wktu u diorg akan citerla pasal ubat diorg..pastu..cukup time tido..huhuhu..aku bgga ngn mak..dan iAllah aku akan jadi isteri,anak,ibu,menantu yg baik...dan solehah..amien..
"Ya Allah..berikanlah aku kekuatan dan petunjukmu"..amien

4 comments:

Mummy Hanan said...

salam ayong, akk baca n3 tu... hemm mulia sungguh mak awak ye... ia lah kan kta nie perempuan yg berstatus isteri, ibu dan apa pa leh...marah atau susahnya sesuatu tu nsya allah dpt dihadapi kan.....

Amin...akk doakan awak akan mendpt kekuatan dan petunjuknya....amin..amin.....

Emblem of Purity said...

ayong jaga booth mana?

nohas said...

Berkat kesabaran dan yg paling penting, sokongan moral dari the other half...doalah juga semoga dapat ibu mertua yg bertimbang rasa & penuh kasih sayang...amiin..

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

TO K.EL > kt jg booth jemari seni publishing

TO NOHAS >..mudah-mudahan..iAllah..amien