Saturday, February 7, 2009

Resepiku..



hari ni memg boring sgt2..hmm rindu pada orang2 yg aku syg...melonjak-lonjak..cuti sampai hari Isnin..hmm lama tu..pagi td aku pg joging..hehheh best gak mcm2 dpt di temui...tgok glagat org mcm2la..sekali skala slalu tgk gelagat bdk sekolah jer...kan pastu aku terus pg pasar..beli sayur.. memg best la ..teringat time waktu kat kg tiap2 pg aku akan pg kdai atau pasar untuk beli sayur,ikan..heheh.. ok..ptg td aku masak bihun goreng singapura..hmm sdp sumer bdk rumah makn hingga menjilat sudu..heheehhe (perasan)..kalo sesapa nk cuba blhla..ni resepinya..tp ni cara aku la..
Bahan-bahanya:
  • 4 biji bawang merah (ditumbuk)
  • 3 biji bawang putih (ditumbuk)
  • 4 biji cili api (bagi sesiapa yang suka pedas) (ditumbuk)
  • 15 biji lada hitam(ditumbuk)
  • 2 biji telur sedikit daging ayam dipotong dadu
  • Tauge
  • Sawi
  • garam
  • sos tiram
  • 1 Paket bihun.
Cara-caranya:
  1. Rendam bihun terlebih dhulu
  2. Tumis semua bahan2 yang ditumbuk sehingga kuning.
  3. Masukkan sedikit garam dan 1 sudu besar sos tiram dan kacau
  4. Masukkan ayam, goreng sehingga ayam empuk
  5. Masukkan bihun yang direndam tadi kedal kuali..
  6. Goreng sehingga bihun lembut
  7. Masukkan sawi dan tauge. Jangan goreng sehingga sayur layu.
  8. Ready to serve..
Selamat mencuba..kalo sesapa ad resepi yg best or nak tau resepi2 menarik kunjungilah ...klik disini

No comments: