Wednesday, February 4, 2009

Zahrah De Tigris





Novel ni sangat menarik..aku dh ba
ca dah..memg best..tajuknye pun dh bestkan??Buku ni adalah karya pertama Khairyn Othman. Pada mulanya aku memg kurg tertarik tetapi bila buka mukasurat pertama hatini terasa melonjak2 ingin tahu cerita seterusnya. Tambahan lagi sekarang ini apabila mendengarkan kisah saudara Islam kita di Palestin yang sedang hebat diuji dengan peprangan oleh tentera Israel. secara tidak langsung Novel Zahrah De Tigris dapat menanamkan dan menyemarakkan semangat jihad yang ada dalam diri kita.

Zahrah De Tigris ni membuatkan aku merasa bertuah lahir di bumi Malaysia, yang tidak dihujani saban hari,saban malam bedilan bom dan mortar. Zahrah De tigris menceritakan tentang kisah hidup masyarakat Islam di bumi baghdad. Menceritakkan perjuangan masyarakat lembah Tigris yang tidak pernah gentar untuk melawan tentera Amerika walaupun nasib mereka belum tahu baik atau buruk. Paling menarik sekali ialah srikandi yang bernama Khairunisa yang sggup berjuang sebagai sukarelawan di tanah sang ratu itu. Memang best sgt ceritani..sesuai untuk dijadikan koleksi peribadi hehhehe

kalo ada yang berminat nak beli blh la beli kat www.busana2u.com or e-mail je kt noor.fatahiyyah@gmail.com. Harga novel ni RM20 je..tp memg bestla..btul ckp x rugi beli..




No comments: